onsdag 2 maj 2012

Lotten del 1

Det här kommer bli en evighetslång följetong... men idag blev iaf första lottbesöket för i år då jag fick något gjort. Ca en timme höll jag ut i solskenet. Krattade bort visset ogräs, slet ner min sönderblåsta pressenning över "uteplatsen", städade bort musbon i lådan, bättrade på locket med några spikar till och slet bort vissna jordärtskockspinnar längst staketet. Fick hjälp av min granne på sista biten, men med hans metod fick jag inte upp några jordärtskockor, å andra sidan hade jag redan närmare ett kilo, så det kanske räckte så :)

Justja, körde en kärra gödsel från den "allmänna" högen till min lott också, så har jag iaf lite ifall den tar slut tills nästa gång jag är där. Ska försöka ta mig dit imorgon också och sätta spaden i jorden, om jag orkar. Det jag blir tröttast av är dock inte själva kroppsarbetet, utan att alla ska vara "snälla" och berätta för mig hur jag ska göra. Jag trivs bäst när jag får gå själv och fnula och göra saker i min egen takt och rutin (ja, en aning autistisk antagligen), stressen som uppstår vid "påtvingad" interaktion med andra är sjukt jobbig, men jag gör allt för att komma ihåg att de bara vill väl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar