måndag 21 maj 2012

Balkongen är på gång...

Idag har jag tillbringat många timmar på min balkong med att plantera och inreda. Tomaterna har fått hinkar att växa i och en del av chiliplantorna hann jag plantera om och ställa ut också. Problemet nu är väl bara hur jag ska få plats med allt, men det blir riktigt mysigt och grönt!

 Doftpelargoner, olivträd, vinranka, chili, balkonglåda som hittills innehåller en miljard självsådda dill- och korianderplantor och så en hel vägg full med underbara passifloror!

Passiflora 'Imperatrice Eugenie' är en gammal favorit som jag lyckades hitta igen i år, väldigt tacksam och brukar trivas fint på balkongen, dessutom doftar blommorna underbart! Den fick också sällskap av P. 'Byte', en ny bekantskap för mig, får se om den kommer trivas, dock är den inte lika köldtålig som 'Imperatrice Eugenie' vad jag har kunnat läsa mig till. Men nu slingrar de tillsammans över ena kortväggen på balkongen.

Den otroligt lusiga kärleksörten jag haft i en liten balkonglåda året om i sådär 10 år är för tillfället förpassad till mitt badkar för att inte ställa till med något, kan vara skönt att ha lusfritt på balkongen en stund iaf... Antingen får den bli sanerad och delad för att säljas på Ursviks koloniträdgårdsförenings loppis om ett par veckor, eller så får den flytta ner på lotten, får se vad som händer. All gammal jord från krukor och lådor är iaf nerpackad i tomma plantjordssäckar och väntar nu i köket på att jag ska orka bära ner dem till lotten där den ska få lätta upp min lera...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar