torsdag 22 mars 2012

Vårlängtan!



Solen skiner ute och termometern visar på 25 grader! Nä, jag skämtar inte, den sitter mot betongväggen i direkt sol så här dags, så den visar inte så korrekt information, men 15 grader ska det iaf vara i stockholm nu om jag lyckades googla rätt på en tillförlitlig källa? Själv är jag inne, nyser, snyter mig och försöker jobba, men just nu är det lunchpaus.

I helgen var jag i Holland, där hade våren självklart kommit längre. Blommande vårlökar (såklart) nästan överallt och små gröna blad började smyga fram på träden. Hittade också vårens (för mig) första tussilago! Det är de som syns på bilden ovan!
Hade tänkt att köpa med mig någon souvenirväxtlighet (lökar/fröer), men trots alla blomsterlökar på flygplatsen köpte jag inget, hittade helt enkelt ingenting som jag fastnade för.

Längtar tills jag får sätta spaden i marken på kolonilotten nu, men än är det nog åtminstone en månad kvar tills leran torkat upp tillräckligt mycket. Får väl roa mig med plantuppdrivning i köket och uppsnyggning av min balkong så länge... kanske redan imorgon eftermiddag om jag orkar jobba undan tillräckligt av min planeringslista innan dess

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar