onsdag 21 mars 2012

Fröinventering

Så, nu har jag gjort om och gjort rätt. Tänk om jag börjat i denna änden istället för att rusa iväg och köpa fröer? Kanske borde vara planen för nästa år (-också, för det blir ju aldrig riktigt som det ska).
Hittade till slut en halv påse orangeskaftad mangold, får se om den ska kompletteras med en vanlig "silver".

Men vad i all världen ska jag med 7 påsar rädis/rättiksfrö, 4 påsar sallat och 3 påsar morotsfrö? (för att inte tala om alla vackra ettåriga blommor som förvisso lyser upp mellan grönsaksraderna, men kanske inte behövs så många av...) Får väl tvinga mig att odla och äta så jag blir av med fröerna någon gång...
Lättare att göra av med (men fortfarande vansinnigt egentligen): 5 påsar sockerärter! Får bli långa häckar över hela kolonin tror jag, kan man ha för mycket sockerärter? :D Funderar på att skippa potäter, men gul lök tror jag jag vill ha iaf, får ta mig en långpromenad och köpa några framöver... bara förkylningen ger med sig.

1 kommentar:

  1. Det är väl alltid så att man köper alldeles för mycket... påsarna är ju så små och det är som en godiskiosk!! Jag brukar planetera så mycket frön att jag blir trött på dem....... Ska bli kul att följa din blogg :) / Veronica

    SvaraRadera